Tuesday, January 25, 2011

main masak masak.. sheperd pai :)

bahan2 nya : minced meat ( am using chicken), mix vege,baked beans..bawang besar separuh labu, seulas bawang putih, tomato potong dadu.. sayuran ni terpulan nk letak apa.. ade org letak carot,brokoli,mushroom..terpulang pd selera masing ok :)

mix vege n baked beans ( 1 tin kecik).. aku malas nk potong sayur, thats y pilih mix vege aje :p

b4 that, rebus kentang ( dlm 1kg) smpai empuk + garam sikit... smpai betul2 empuk..senang nk lenyek nanti

cara : tumis bawang putih+bawang merah, garing masukan mince meat n vege..kalo kering masukkan air rebusan kentang tadi sikit..kemudian masukkan tomato, serbuk lada hitam,baked beans,stok/kiub ayam/daging..biar smpai mendidih...kemudian wat bancuhan tepung jagung dlm setengah sudu besar gitu..gaul2 siap! :)

saje je aku cari bekas kecik2 ni..buleh pakai bekas besar2 terpulang...
untuk kentang : lepas sejukkan lenyek bersama setengah cawan susu segar+serbuk lada sulah+butter.. tadi aku tkder lada sulah jadi aku letak serbuk lada itam jugak..hentam sajalaa hihihi

in a cup , lapisan bawah sekali masukkan lapisan kentang, kmudian inti tadi, n atas sekali seal with potato...in the oven for 30minutes,suhu 200

sepatutnye...letak parsli ..tp again tk de daun parsli..aku letak daun sup...hentam jelaa..janji buleh makann :)

yeay.. bapakku yg demam makan smpai 3..atas katil lagi hahah

seminit licinn.. kene tunggu next tgh bakar

buat lagii

2nd batch :)

dapp kate ayep hehe

ok dah... tu aje

No comments:

Daisypath Anniversary Years Ticker
 
Blog Design by Ammupappa