Wednesday, August 10, 2011

cium anak dapat pahala :)

Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat. Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan, tiada masuk ke dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak.

 Barangsiapa keluar ke pekan Muslim dan membeli barang-barang dan kembali ke rumah dengan buah tangan untuk anak-anaknya, nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa di Akhirat kelak. Muliakan anak-anak dengan mengajar mereka adab dan ilmu agama.

Barangsiapa memuliakan anak-anaknya dalam keadaan jahil dia turut menanggung tiap-tiap dosa yang dilakukan oleh anaknya itu dan barangsiapa membekalkan anaknya itu turut diperolehinya.



td dpt sms dr my sil tanyekan url this blog.. if u r reading now.. hi ude :P hehehe

3 comments:

Ude said...

hihihi, puas hati beta dpt melihat gambo2 anak buahku. Terlepas ler windu apabile begit gamat nye beta jadi busy body seketike. Banyak juadah2 bacaan yg di tulis, begitu asyik nyer beta melayari blog adinde, ek?

Ude said...

Dan adinde ku, doa lembutkan hati tu harap2 berkesan bagi beta. Sedang mengamalkan doa ni.....cam mujarab ajer..:)

tuan tanah said...

kekandakuu yg di sayangi.. hehe terima kasihla kerana membace bebelan2 ku disini .. hahaha tu pon dh tepek jugak beberapa entry supaya tkderlaa usang sngt blog nie ..ye dak.. ehehe... soo kalo boring2 nk marah tensen rinduu sedih.. jgn lupe blog ni yeee... hehe muahhh lebiu sis.. c u soonnn :)

Daisypath Anniversary Years Ticker
 
Blog Design by Ammupappa